torstai 20. marraskuuta 2014

Kipinä tapahtuman raportti ja pohdintoja moniaistillisen tilan ryhmätyöstä

Asiaa yrittäjyydestä - Kipinä tapahtuma Laurean Ammattikorkeakoulun Tikkurilan yksikössä


Kipinä on Laurean Ammattikorkeakoulussa toimiva yrittäjyyttä edistävä oppimisympäristö. Se tarjoaa apua opiskelijoille ja kannustavat yrittäjäksi. Sen esihautomossa ideoidaan ja innovoidaan erilaisissa opiskelijaryhmissä.

Tapahtumassa kävi kolme erilaista yritystä kertomassa omasta yrityksestään ja sen perustamisen vaiheista. Yritykset olivat hyvin erilaisia toisistaan ja mukana oli myös yksi opiskelijayritys. Olisimme ehkä toivoneet kauneudenhoitoalan yrittäjien esityksiä mutta näistäkin esityksestä sai kuvaa siitä millaista yrittäminen ylipäätänsä on ja kuinka tärkeää markkinoinnin kokonaisuus on.
Puhujat korostivat paljon yrittäjyyden hyviä puolia. Se vaatii aina aikaa, rahaa ja panostamista. Mikäli ei ole valmis antamaan itsestään tarpeeksi, ei yrittäjyys välttämättä ole paras vaihtoehto. Kaikki lähtee liikkelle ideasta. Varsinkin kauneudenhoitoalalla on vaikea kilpailla palvelunlaadulla jolloin innovatiivinen ja erialainen liikeidea on todella tärkeää. Idean oltua valmis kannattaa ryhtyä tuumasta toimeen, ja liikeidea saattaa jopa muuttua matkan varrella.
Kaiken kaikkiaan tapahtumasta jäi positiivinen kuva yrittäjyydestä. On hienoa että Laurean ammattikorkeakoulu kannustaa opiskelijoita yrittäjyyteen ja auttaa verkostoitumisessa sekä mahdollistaa itsensä kehittämisen.

-Elina

Tapahtuma vaikutti melko mielenkiintoiselta. Oli motivoivaa kuulla, kuinka jotkut opiskelijat olivat laittaneet oman yrityksen pystyyn ja kertoivat mitä se on heille antanut. Pohdimme tapahtumassa myös erilaisia yrittäjyyteen liittyviä asioita, kuten riskejä ja kaikkia niitä positiivisia seikkoja, joita oma yritys voi tarjota. Olisimme toivoneen ehkä enemmän omaan alaan painottuvia yrityksiä tähän tapahtumaan. Opiskelijat kertoivat myös että yrittäjyys oli voitu sisällyttää osittain opintoihin ja se oli lisännyt heidän opintopisteitään. Mukavaa että koulu voi astua näin mukaan nuoren yrittäjän matkaan ja voi tukea ja antaa ohjeita heille.

Meille annettiin myös tehtäväksi kehitellä oma yritysidea paperille. Toteutimme tämän tehtävän Elinan kanssa yhdessä ja tulimme kilpailussa toiseksi!

Tapahtumasta jäi kaiken kaikkiaan oikein positiivinen ja mukava fiilis.

-Sofia





Tehtävänantona oli luoda moniaistillinen ja visuaalinen markkinointi tuotteelle tai palvelulle ja esitellä se muille luokkalaisille.

Raportti Elinan ryhmän moniaistillisesta tila-tehtävästä

Valitsimme aiheeksemme Diorin Miss Dior Eau de toilette- hajuveden. Koristelemme esitystilan vaaleanpunaisilla ruusuilla, vaahtokarkeilla ja kevyellä suihkaisulla tätä eleganttia tuoksua. Näytämme esityksen alkuun tuoksun mainosvideon. Tarkoitus on viedä kuulijat ranskalaiseen tunnelmaan 30 Avenue Montaignelle. Aloitamme kertomalla Diorin historiasta ja samalla johdattelemalla tämän kyseisen tuoksun historiaan. Kerromme pullon suunnittelusta sekä tuoksun ainesosista. Samalla huoneen toiselle puolelle on heijastettu kuvasarja tuoksun mainoskuvista.

Idea työhön lähti minulta, sillä tuoksut ovat mielestäni kiehtovia ja kyseessä on oma henkilökohtainen lempi tuoksuni. Osallistuin Diorin koulutukseen työni puolesta muutama viikko sitten, joten olin saanut paljon uutta tietoa Diorin historiasta ja sen tuotteista. Minun vastuullani oli siis hankkia tietoa ja materiaalit esitykseen sekä suunnitella huoneen visuaalista ilmettä niin, että se sopii tuoksun mielikuva maailmaan. Mielestäni ryhmätyö sujui hyvin minun ehkä ollessa johtajan roolissa. Idea oli inspiroiva ja siitä oli mukava työstää tämänkaltainen esitys.



-Elina Leppäkorpi

Raportti Sofian ryhmän moniaistillisesta tila-tehtävästä

Tein tämän tehtävän Anniina Jääskeläisen, Anniina Mannilan ja Terhi Rouhiaisen kanssa. Ehdotin esiteltäväksi tuotteeksi Lumenen Bright Now Vitamin C- tuotesarjan, joka oli myös muiden mielestä hyvä idea. Esittelemme tuotesarjan päivä- sekä yövoiteen. Tarkoituksemme on koristella tila väriteeman mukaisella oranssilla ja valkoisella. Tuotesarjan vaikuttavina aineina toimii Suomalainen lakka sekä kapseloitu C-vitamiini. Haluamme tuoda tilassa vaikutelman suomalaisesta luonnosta, joten asetamme valkokankaalle kuvan suomalaisesta metsästä, jossa näkyy lakkamarjoja. Tarkoituksena on soittaa myös aiheeseen sopivaa musiikkia taustalla. Olemme laatineet yhdessä PowerPoint esityksen ja jakaneet sen pienosiin, jossa kaikki esittävät oman osuutensa. Olin itse lisäksi yhteydessä Lumeneen ja pyysin heitä yhteistyöhön kanssamme. Lumene lupautui tarjoamaan meille testerit tuotteista, sekä näytteet yö- ja päivävoiteesta jokaiselle. Esittelemme tuotteet saman tyylisissä asuissa (valkoinen paita ja mustat housut), jotta olisimme mahdollisimman yhtenäisiä. Mielestäni tehtävä oli mielenkiintoinen toteuttaa ja pidin siitä että tehtävään annettiin vapaat kädet.


Lumene Bright Now Vitamin C päivävoide




-Sofia Nenonen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti